Nätbutiken
Välj utskriftsbiljett som leveranssätt. Det är ett avgiftsfritt alternativ. Tag en utskrift biljetterna som du beställt på nätet eller visa upp dem på din smartmobil, då du kommer till föreställningen. Biljetten/biljetterna levereras i PDF-format till dig via e-post. Ladda ner Operans och Balettens mobilapp så kan du enkelt skicka biljetterna till de övriga i ditt sällskap. Biljetterna du köpt sparas även på ditt kundkonto och därifrån kan du vid behov sända dem på nytt till dig själv.
Bokningar
Du kan boka biljetter per telefon eller personligen vid Operans och Balettens biljettförsäljning. Biljetter kan inte bokas på nätbutiken eller på Stockmanns servicetjänst. Vi debiterar en bokningsavgift på 5e/beställning. Enskilda biljetters bokningstid är 1–2 veckor räknat från bokningsögonblicket. Biljetterna måste emellertid lösas ut senast 2 dagar före föreställningen. Du kan även lösa ut dina bokade biljetter på vår nätbutik, om du har ett giltigt kundkonto.
Vänligen observera att biljetter i H-kategorin på tredje balkong har specialprissättning och de kan inte reserveras. Du kan köpa dem direkt vid servicepunkter och vår nätbutik.
Du kan boka dina biljetter per telefon och betala med kreditkort eller mot faktura. Det är bara att ringa till Operans och Balettens biljettförsäljning. Vi ber om dina kreditkortsuppgifter (Visa, Eurocard, MasterCard, AMEX) och debiterar ditt kreditkort för biljetterna. Du får biljetterna per post eller e-post, du väljer själv.
Expeditionsavgifter:
– betalning mot faktura och leverans av biljetterna per post eller e-post: 10 e/beställning
– betalning med kreditkort och biljetterna per post: 10 e/beställning
– betalning med kreditkort och leverans av biljetterna via e-post: 5 e/beställning
Om du löser ut en bokad biljett på Stockmann, debiterar varuhuset utöver biljettens bokningsavgift en serviceavgift på 1,5e/biljett.
Betalningssätt
I vår nätbutik accepteras som betalmedel de vanligaste kreditkorten (Visa, Eurocard, MasterCard, AMEX), nätbanken, ackumulerat saldo på kundkonto och nätpresentkort köpt för säsongen 2018–2019.
Vid Operans och Balettens biljettförsäljning accepteras som betalmedel kontanter, debitkort, Visa Electron samt de vanligaste kreditkorten (Visa, Eurocard, MasterCard, AMEX). Därtill duger som betalmedel även kultursedlar (Smartum, Tyky-kuntoseteli, Tyky-Online och Virikeseteli), e-pass, Virikerkortti, Ticket Mind&Body-kort, Ticket Duo-kort och jSmartum-saldokort.