Siirry sisältöön

Esitystoiminta on keskeytetty 14.4. saakka — kevään lipunmyynti keskeytetty toistaiseksi

Kokoamme tähän uutiseen tietoa koronaviruksen vaikutuksista Oopperan ja Baletin toimintaan (päivitetty 15.3.2021)

Oopperan ja Baletin esitykset on peruttu 14.4.2021 saakka. Peruutukset koskevat myös ilmaistapahtumia ja lapsille suunnattua toimintaa.

Joutsenlammen sekä Cavalleria rusticanan & Pajatson esitykset perutaan keväältä 2021, ja teokset tullaan näkemään kaudella 2021–2022.

Lähestymme peruttuihin esityksiin liput ja/tai tarjoilut ostaneita asiakkaitamme erikseen hyvityksiin liittyen. Huomioithan ystävällisesti, että asiakaspalvelussamme on tilanteesta johtuen ruuhkaa. Oopperatalon asiakaspalvelupiste on suljettu 14.4.2021 saakka. Puhelinpalvelu ja verkkokaupan tukipalvelu ovat avoinna ma–pe 10–17, la 12–15. Tarkista ajankohtaiset aukioloajat verkkosivuiltamme.

Voit katsoa ooppera- ja balettiesitysten tallenteita esityskatkon aikana Stage24-palvelussamme.

Kevään lipunmyynti on keskeytetty toistaiseksi

Kevään lipunmyynti on keskeytetty toistaiseksi loppukauteen liittyvän epävarmuuden vuoksi.

RING jatkuu elokuussa 2022 Hannu Linnun johtamana

Koronatilanteen jatkuessa epävarmana kaikki jäljellä olevat RING-tetralogian osat siirtyvät. Tällä haluamme varmistaa teosten toteutumisen ja sen, että ne voidaan esittää täydelle salille suurella orkesterilla. Valkyyrian ensi-ilta siirtyy elokuulle 2022, ja näin ollen myös toukokuulle 2021 suunniteltu Siegfried siirtyy esitettäväksi myöhemmin. Seuraavien teosten paikkaa kartoitetaan tällä hetkellä.

Aikataulumuutosten seurauksena teosten kapellimestarit vaihtuvat. Ylikapellimestari Hannu Lintu johtaa loput kolme teosta: Valkyyrian, Siegfriedin ja Jumalten tuhon. Lukuisat muutokset mahdollistavat sen, että Hannu Lintu aloittaa ylikapellimestarina ennakkotiedoista poiketen 1.8.2021 ja sitoutuu koko kauteen 21–22, jonka ohjelmisto julkaistaan myöhemmin.

Hyvitykset

Huomioithan, että keväällä 2021 voit perua liput ja/tai tarjoilut vielä 7 tuntia ennen esityksen alkua. Ethän tule sairaana esitykseen. Lue lisää myyntiehdoistamme

Jos sinulla oli lippuja ja tai tarjoiluja Oopperan ja Baletin peruuttamiin esityksiin, palautamme ostostesi arvon saldoksi asiakastilillesi. Poikkeuksellisesta tilanteesta johtuen asiakastilisi saldo on voimassa jopa kevään 2022 loppuun. Voit ostaa saldolla sekä lippuja että tarjoiluja tuleviin esityksiin. Poikkeuksellisesti voit lunastaa saldolla myös kausi– tai lahjakortin. Nopeimmin asioit verkkokaupassamme. Kirjaudu asiakastilillesi tästä.

Siinä tapauksessa, että Ooppera ja Baletti joutuu perumaan esityksen, voit saada hyvityksen myös pankkitilillesi. Täytä lomake tästä. Toinen vaihtoehto on pyytää, että palautamme ostostesi saldon verkkokaupassa käyttämällesi maksutavalle. Lähetä meille sähköpostia osoitteeseen liput@opera.fi, niin olemme sinuun yhteydessä. Huomioithan, että poikkeustilanteesta johtuen palautusten käsittelyssä on ruuhkaa, ja sen vuoksi maksujen palautumisessa voi kestää jopa pari viikkoa. Poikkeustilanteesta johtuen hyvityspyyntö tulee tehdä 31.7.2021 mennessä.

Sähköposti on varmin tapa tavoittaa asiakaspalvelu

Onko sinulla kysyttävää? Poikkeuksellisesta tilanteesta johtuen asiakaspalvelussamme on ruuhkaa. Varmin tapa saada vastauksia on lähettää sähköpostia osoitteeseen liput@opera.fi. Käsittelemme kaikki viestit ja olemme yhteydessä heti kun pystymme.

Turvallisesti takaisin esitysten pariin: lippujen peruminen mahdollista vielä 7 tuntia ennen esityksen alkua

Noudatamme koronapandemian aiheuttamassa poikkeustilanteessa tarkasti viranomaisten turvallisuussuosituksia. Kaikki tärkeät ja ajantasaiset turvallisuuskäytännöt Oopperatalossa toimimiseen löydät täältä.

Ethän tule sairaana esitykseen. Voit perua liput ja tarjoilut vielä 7 tuntia ennen esityksen alkua. Niiden arvo palautuu asiakastilillesi. Voit käyttää saldon myöhempiin esityksiin kevään 2022 loppuun asti. Lisätietoja löydät myyntiehdoistamme.

Olemme pidentäneet lahjakorttien voimassaoloaikaa koronapandemian vuoksi. Lahjakortit ovat voimassa 24 kk ostopäivästä. Tämä voimassaoloaika koskee myös tällä hetkellä voimassa olevia lahjakortteja, joiden ostohetkellä voimassaoloaika oli 18 tai 12 kk. Lue lisää myyntiehdoistamme. 

Näin perut liput ja tarjoilut verkkopalvelussamme:

  1. Kirjaudu omalle asiakastilillesi täällä.
  2. Siirry kohtaan Tulevat tapahtumat
  3. Valitse esitys, jonka haluat perua ja klikkaa esitystiedon alta löytyvää Peruuta-painiketta.
  4. Etene ruudulle ilmestyvien ohjeiden mukaan.
  5. Jos olet tilannut esityksen yhteyteen tarjoiluja, muista perua myös ne.
  6. Ostostesi arvo palautuu heti asiakastilisi saldoksi, jonka voit käyttää myöhempiin esityksiin jopa kevään 2022 loppuun asti.

Ohjeet lippujen ja tarjoilujen perumiseen voi katsoa myös videolta: Näin vaihdat ostamasi liput verkkokaupassa