Siirry sisältöön

Kevään esitykset on peruttu

Kokoamme tähän uutiseen tietoa koronaviruksen vaikutuksista Oopperan ja Baletin toimintaan (päivitetty 29.3.2021)

Oopperan ja Baletin esitykset keväältä 2021 on peruttu. Peruutukset koskevat myös ilmaistapahtumia ja lapsille suunnattua toimintaa.

Joutsenlammen sekä Cavalleria rusticanan & Pajatson esitykset tullaan näkemään kaudella 2021–2022.

Lähestymme peruttuihin esityksiin liput ja/tai tarjoilut ostaneita asiakkaitamme erikseen hyvityksiin liittyen. Huomioithan ystävällisesti, että asiakaspalvelussamme on tilanteesta johtuen ruuhkaa. Oopperatalon asiakaspalvelupiste on suljettu toistaiseksi. Puhelinpalvelu ja verkkokaupan tukipalvelu ovat avoinna ma–pe 10–17, la 12–15. Tarkista ajankohtaiset aukioloajat verkkosivuiltamme.

Voit katsoa ooppera- ja balettiesitysten tallenteita esityskatkon aikana Stage24-palvelussamme.

RING jatkuu elokuussa 2022 Hannu Linnun johtamana

Koronatilanteen jatkuessa epävarmana kaikki jäljellä olevat RING-tetralogian osat siirtyvät. Tällä haluamme varmistaa teosten toteutumisen ja sen, että ne voidaan esittää täydelle salille suurella orkesterilla. Valkyyrian ensi-ilta siirtyy elokuulle 2022, ja näin ollen myös toukokuulle 2021 suunniteltu Siegfried siirtyy esitettäväksi myöhemmin. Seuraavien teosten paikkaa kartoitetaan tällä hetkellä.

Aikataulumuutosten seurauksena teosten kapellimestarit vaihtuvat. Ylikapellimestari Hannu Lintu johtaa loput kolme teosta: Valkyyrian, Siegfriedin ja Jumalten tuhon. Lukuisat muutokset mahdollistavat sen, että Hannu Lintu aloittaa ylikapellimestarina ennakkotiedoista poiketen 1.8.2021 ja sitoutuu koko kauteen 21–22, jonka ohjelmisto julkaistaan myöhemmin.

Hyvitykset

Jos sinulla oli lippuja ja tai tarjoiluja Oopperan ja Baletin peruuttamiin esityksiin, palautamme ostostesi arvon saldoksi asiakastilillesi. Asiakastilisi saldo tulee olla käytettynä kevään 2022 aikana. Saldolla voi ostaa lippuja kauden 2021–2022 esityksiin, minkä lisäksi saldolla voi ostaa lahjakortin, joka on voimassa 24 kk ostopäivästä lukien. Voit ostaa saldolla sekä lippuja että tarjoiluja tuleviin esityksiin. Poikkeuksellisesti voit lunastaa saldolla myös kausikortin kaudelle 2021–2022. Nopeimmin asioit verkkokaupassamme. Kirjaudu asiakastilillesi tästä.

Siinä tapauksessa, että Ooppera ja Baletti joutuu perumaan esityksen, voit saada hyvityksen myös pankkitilillesi. Täytä lomake tästä. Poikkeustilanteesta johtuen hyvityspyyntö tulee tehdä 30.9.2021 mennessä. Toinen vaihtoehto on pyytää, että palautamme ostostesi saldon verkkokaupassa käyttämällesi maksutavalle. Lähetä meille sähköpostia osoitteeseen liput@opera.fi, niin olemme sinuun yhteydessä.

Turvallisesti takaisin esitysten pariin: lippujen peruminen mahdollista vielä 7 tuntia ennen esityksen alkua

Noudatamme koronapandemian aiheuttamassa poikkeustilanteessa tarkasti viranomaisten turvallisuussuosituksia. Kaikki tärkeät ja ajantasaiset turvallisuuskäytännöt Oopperatalossa toimimiseen löydät täältä.

Ethän tule sairaana esitykseen. Voit perua liput ja tarjoilut vielä 7 tuntia ennen esityksen alkua. Niiden arvo palautuu asiakastilillesi. Voit käyttää saldon vielä kevään 2022 esityksiin. Lisätietoja löydät myyntiehdoistamme.

Olemme pidentäneet lahjakorttien voimassaoloaikaa koronapandemian vuoksi. Lahjakortit ovat voimassa 24 kk ostopäivästä. Tämä voimassaoloaika koskee myös tällä hetkellä voimassa olevia lahjakortteja, joiden ostohetkellä voimassaoloaika oli 18 tai 12 kk. Lue lisää myyntiehdoistamme. 

Näin perut liput ja tarjoilut verkkopalvelussamme:

  1. Kirjaudu omalle asiakastilillesi täällä.
  2. Siirry kohtaan Tulevat tapahtumat
  3. Valitse esitys, jonka haluat perua ja klikkaa esitystiedon alta löytyvää Peruuta-painiketta.
  4. Etene ruudulle ilmestyvien ohjeiden mukaan.
  5. Jos olet tilannut esityksen yhteyteen tarjoiluja, muista perua myös ne.
  6. Ostostesi arvo palautuu heti asiakastilisi saldoksi, jonka voit käyttää vielä kevään 2022 esityksiin.

Ohjeet lippujen ja tarjoilujen perumiseen voi katsoa myös videolta: Näin vaihdat ostamasi liput verkkokaupassa